Konut Sigortası

Konutunuzu ve içinde bulunan eşyalarınızı meydana gelebilecek risklere karşı koruma altına almak için yaptırılan ve isteğe bağlı bir sigorta çeşidi olan konut sigortasının kapsamına göre teminat altına alınan zararlarınız değişkenlik gösterebilmektedir.

Konut sigortası, deprem, sel, fırtına gibi doğal afetler veya hırsızlık, yangın, yıldırım düşmesi neticesinde evinizde ve eşyalarınızda meydana gelecek zararları teminat altına alan geniş kapsamlı bir sigorta çeşididir.

Konut Sigortası Kim Tarafından Yaptırılır?

Konut sigortası yaptırmak için evin maliki olmanız zorunlu değildir. Ev sahipleri tarafından yaptırılabileceği gibi isteğe bağlı olarak kiracılar tarafından da yaptırılması mümkündür. Böylece kiracılar malik olmasa dahi ikamet ettikleri konutu ve içindeki eşyalarını güvence altına alabilmektedir.

Konut Sigortası Zorunlu Mu?

Konut sigortası zorunlu olmamakla birlikte günlük hayatta her zaman karşılaşma ihtimaliniz olan olumsuzluklar karşısında hem iç hasar hem dış hasara ilişkin ağır maddi kayıplara karşı koruma sağladığından dikkate alınması gereken sigorta türlerinden biridir.

Konut Sigortası Neleri Kapsar?

• Yangın
  • Yıldırım düşmesi
  • İnfilak
  • Hırsızlık
  • Deprem
  • Dahili su
  • Grev, lokavt, kargaşa, terör ve halk hareketleri
  • Cam kırılması
  • Ferdi kaza sigortası
  • Enkaz kaldırma
  • Makine kırılması
  • Yardım hizmetleri

Genel anlamda karşılanan teminatları bu şekilde sıralayabilir isek de konut sigortasının kapsamı sigorta şirketlerine ve poliçe içeriğine göre değişiklik gösterir. Bu nedenle size en uygun konut sigortası hususunda teminat kapsamına alınan risklerin açıkça ve talebinize göre belirlenmesi önem arz etmektedir.