DASK Zorunlu Deprem Sigortası

Zorunlu Deprem Sigortası, deprem ve deprem sonucu meydana gelen yangın, infilak, tsunami veya yer kayması nedeniyle binada meydana gelen maddi zararları, binanın tamamen ya da kısmen zarar görmesi halinde poliçe limiti dahilinde karşılayan sigorta türüdür.

Ülkemizin deprem ülkesi olması, aktif fay hatları üzerinde yer alması nedeniyle geçtiğimiz yıllarda ciddi kayıplar meydana gelmiştir. Bu nedenle deprem sigortası zorunluluk haline getirilmiştir.

Deprem sigortası, 1 yıl vadeyle yaptırılır ve poliçe vadesi bitmeden her yıl yenilenmesi gerekir.

Deprem sigortası yalnızca binada meydana gelecek hasarları teminat altına aldığından, bina içerisinde bulunan eşyaların zarar görmesi durumunda bu zararların deprem sigortasından karşılanması mümkün değildir. Bina içerisindeki eşyalarınızın uğrayacağı zararlar için dilerseniz Konut Sigortası yaptırabileceğinizi hatırlatmak isteriz.

Zorunlu Deprem Sigortasına Tabi Olan Yapılar Nelerdir?

• 634 sayılı Kat Mülkiyeti Kanunu kapsamındaki bağımsız bölümler
  • Tapuya kayıtlı ve özel mülkiyete tâbi taşınmazlar üzerinde mesken olarak inşa edilmiş binalar
  • Binaların içinde yer alan ve ticarethane, büro ve benzeri amaçlarla kullanılan bağımsız bölümler
  • Doğal afetler nedeniyle Devlet tarafından yaptırılan veya sağlanan kredi ile yapılan meskenler

Zorunlu Deprem Sigortası’na tabi yapıların aşağıdaki bölümleri, bir arada veya ayrı ayrı poliçe ile teminat altına alınmaktadır:

-Temeller

-Ana duvarlar

-Bağımsız bölümleri ayıran ortak duvarlar

-Bahçe duvarları

-İstinat duvarları

-Tavan ve tabanlar

-Merdivenler

-Asansörler

-Sahanlıklar

-Koridorlar

-Çatılar

-Bacalar

-Yapının yukarıdakilerle benzer nitelikteki tamamlayıcı bölümleri

Zorunlu Deprem Sigortasına Tabi Olmayan Yapılar Nelerdir?

• 2946 sayılı Kamu Konutları Kanunu’na tabi olan veya kamu hizmet binası olarak kullanılan binalar ve bağımsız bölümler
  • Köy nüfusuna kayıtlı ve köyde sürekli oturanlarca köy yerleşik alanları ve civarında ve mezralarda yapılan binalar
  • 634 sayılı Kat Mülkiyeti Kanun kapsamında olsalar dahi tamamı ikamet dışı amaçlarla kullanılan binalar (ticari veya sınai amaçla kullanılan binalar)
  • Projesi bulunmayan ve mühendislik hizmeti görmemiş binalar,
  • Taşıyıcı sistemi olumsuz yönde etkileyecek şekilde tadil edildiği veya zayıflatıldığı tespit edilen binalar,
  • Taşıyıcı sistemi olumsuz yönde etkileyecek şekilde ilgili mevzuata ve projeye aykırı olarak inşa edilen binalar,
  • Yetkili kamu kurumları tarafından yıkılmasına karar verilen binalar ile mesken olarak kullanıma uygun olmayan, bakımsız, harap veya metruk binalar

Belirtmek gerekir ki, köy yerleşimleri ve ticari/sinai amaçlar için kullanılan binalar her ne kadar zorunlu sigorta kapsamı dışında yer alsa da bu yapılar için talep edilmesi halinde İhtiyari Deprem Sigortası yaptırılması mümkündür.

Zorunlu Deprem Sigortası Kim Tarafından Yaptırılır?

Zorunlu Deprem Sigortası, malikler veya intifa hakkı sahipleri tarafından yaptırılır. Bu nedenle kiracılar, ikamet ettikleri bina ve bağımsız bölümler için “Sigorta Ettiren” sıfatıyla mülk sahibi adına bu işlemi yapabilir ise de tazminata hak sahibi olmaları söz konusu değildir. Sigorta tazminatı, her durumda tapuda “Hak Sahibi” olarak yer alan mülk sahibine ödenmektedir.

Hasar Bildirimi Nereye Yapılır?

Meydana gelen deprem sonrasında binanızın tamamen veya kısmen hasara uğraması neticesinde;

hızlıca hasar bildiriminizi yapabilirsiniz.